Användarvillkor & Återbetalningar

Följande allmänna köpvillkor gäller alla beställningar och köp av produkter som görs av en kund via Art by Ellinor bergman, www.ellinorbergmanart.se. Genom att godkänna och slutföra ett köp i webbshopen accepterar du även dessa Köpvillkor.


Art by Ellinor bergman förbehåller sig rätten att när som helst ändra köpvillkoren, utan att meddela dig i förväg. Den version av köpvillkoren som du godkänner vid din beställning gäller för ditt köp. Gällande pris och sortiment är alltid det som framgår vid tidpunkten för beställning.


Köp via ellinorbergmanart.se omfattas av konsumentköplagen (1990:932) samt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.


Om du har några frågor om köpvillkoren, vänligen kontakta info@ellinorbergmanart.seGDPR, eller dataskyddsförordningen, är en lag som gäller i hela EU från den 25 maj 2018. Den syftar till att vi alla ska få större kontroll över hur uppgifter om oss hanteras och öka säkerheten för hur våra personuppgifter behandlas. Personuppgifter är alla uppgifter som direkt eller indirekt kan kopplas till en enskild person.



Leveransvillkor

Vi levererar alla produkter och tillbehör med en fraktkostnad om inte annat är överenskommet. Vi fraktar med PostNord och DHL. Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar om produkten finns på lager. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om det tex är semestertider eller väntan på leverans från levereantör. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.



Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.



Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.



Ångerrätt – enligt distansavtalslagen

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen.


Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.



Garanti och reklamationsrätt – enligt konsumentköplagen

Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.


Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.


Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt.




Din varukorg är tom Fortsätt
Varukorg
Delsumma:
Rabatt 
Rabatt 
Visa detaljer
- +
Slutsåld